Brand

Diskuse - Bezzrcadlovka na cesty - Olympus omd e-m10 ii nebo Sony Alpha a6000?

Magdaléna

4 příspěvků

Dobrý den, sháním bezzrcadlovku, která mi bude společníkem při cestě na Nový Zéland. Jde mi tedy především o focení krajin. Ve focení jsem úplný začátečník, proto hledám foťák, který se bude snadno a intuitivně ovládat. Dalšími parametry které jsou pro mě důležité je především váha, hledáček a hodila by se i delší výdrž baterie. Ráda bych se s rozpočtem (včetně objektivů) vešla do 20 000 nebo jen o málo víc.

Na základě recenzí a návštěvy Alzy jsem dospěla k těmto dvěma modelům. 

- Olympus OMD E-M10 mark ii bych koupila pravděpodobně se 2 setovými objektivy 14-42 mm II +40-150 mm a časem bych koupila nějaký objektiv s pevným ohniskem.

- Sony Alpha a6000 se setovým objektivem 16-50 mm ke kterému bych si, poté co bych zjistila jaká ohnisková vzdálenost mi vyhovuje, koupila některý ze Sigma objektivů s pevným ohniskem, které se prodávají za cenu okolo 5000 Kč (objektivy Sony jsou pro mě příliš drahé). 

Oba foťáky jsem držela v ruce a lepší pocit jsem měla z Olympusu - kovové tělo, příjemější ovládání. Pro Olympus se navíc dají sehnat levnější objektivy, má stabilizaci snímače a v recenzích ho chválí za příjemné barvy. Sony má oproti tomu větší čip a lepší výdrž baterie (navíc se dá nabíjet pomocí USB, což by se mi na cestách hodilo).  

Zajímal by mě především váš názor na to, která z uvedené kombinace tělo-objektivy bude pro můj účel lepší a zda je lepší mít 4/3 čip se stabilizací nebo APS-C bez stabilizace, případně uvídám i další typy na foťáky a objektivy.

 

před 6 lety

kaka

130 příspěvků