Brand

Diskuse - Systemovy kompakt do 15 tisic

Michal

1 příspěvků

Dobry den,

 Aktualne vlastnim Nikon D5100, ale vzhladom na jeho rozmery pri cestovani posledne roky zapada prachom. Preto premyslam o jeho vymene za nejaky systemovy kompakt/bezzrkadlovku. Som amatersky fotograf a hladam nieco do 15000 Kc vratane zakladneho objektivu. Co by ste mi v sucasnosti poradili ako najlepsi pomer cena/vykon? Zatial je v mojom hladaciku Fujifilm X-T100 vs. Olympus PEN E-PL9. Je na trhu nieco, co by bola lepsia volba? Ak nie, ktory z tychto dvoch by ste doporucili? Za Fujifilm ma taha APS-C senzor, za Olympus zas lepsie videomoznosti a dostupnejsie objektivy, ale minus je 4/3 senzor. Ale je ten senzor skutocne minus a je rozdiel markantny?

Plus, po precitani tohto fora sa do mojho vyberu dostal este Panasonic GX80. V pripade Panasonicu by ste doporucili set s objektivom 12-32m alebo 14-42mm? Predpoklad je, ze casom by som chcel este teleobjektiv 14-140mm.

Diky za vsetky rady

před 5 lety

František

921 příspěvků

Ahoj Michale.

Nikdo se do rad a doporučení nehrne, tak zkusím pár řádek. Mně ten dotaz přijde dost všeobecný i nejasný. Čeho se tím má docílit ? Nic proti DSLR, a nic proti bezzrcátkům, ale podle mně je dost neúčelné přejít z jednoho systému s výměnnými objektivy na druhý se stejnou filozofií. Oba totiž používají tutéž strategii. Chcete univerzál? Pořiďte si tělo a k němu širokorozsahový zoom objektiv a foťte do alelujá. Smiřte se s tím, že čím větší bude rozsah zoomu s tím většími potížemi se výrobce popere a to dokáže pouze za cenu kompromisů s dopady na obrazovou kvalitu a parametry objektivu. Pokud budete trvat na lepším obrazu - můžete si pořídit objektivy s pevnými ohnisky a střídat je, nebo kvalitnější zoom, který obvykle nemá tak velký rozsah a bude pochopitlně citelně dražší. ( jde však o to, jestli takové rozdíly SKUTEČNĚ na této úrovni řešíte ?? )