Recenze objektivu Tamron 18-270mm VC Macro
V předchozí části recenze jsme si objektiv Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD představili z hlediska jeho funkčnosti, zpracování a ovládání. Jak je na tom ale z hlediska optické kvality?
Následující testovací fotografie byly pořízeny na těle Canon EOS 30D. Veškeré následující náhledy a výřezy si lze kliknutím zvětšit do originální velikosti.
Ostrost a přenos kontrastu
Obrazová ostrost patří mezi nejdůležitější vlastnosti každého objektivu. Přejíždějte myší přes clonová čísla a sledujte níže, jak se mění obrazová ostrost ve středové části a v rohové části obrazu. Kliknutím na příslušné clonové číslo si lze zobrazit původní fotografii v originálním rozlišení.
Nyní se podívejme, jak se mění ostrost ve středových a okrajových částech testovacích fotografií se změnou clony. Poznámka: následující výřezy nejsou fotografie ISO 12233 testovacího obrazce a tudíž neslouží ke zjištění rozlišení. Následující obrazce slouží pouze pro porovnání ostrosti se změnou clony.
Z výše uvedených testů ostrosti vyplývá několik závěrů:
- Obrazová ostrost je vzhledem k tomu, že se jedná o širokorozsahový objektiv, celkově na solidní úrovni.
- Obrazová ostrost v okrajových částech je znatelně horší, než ve středových oblastech.
- Nejlepší obrazová kvalita je většinou kolem clony f/8, clona f/16 a výše je pro praxi ne moc použitelná
- Srovnávat Tamron 18-270 s objektivy s malým rozsahem (nebo dokonce pevnými skly) nelze - takové objektivy jsou znatelně lepší. Ovšem ve své kategorii poskytuje Tamron 18-270 dobrou službu.
Barevná vada
Nyní se můžete podívat, jak je na tom Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 VC z hlediska barevných vad.
Snímek při 18mm ohnisku záměrně neuvádíme, protože barevná vada je na začátku zoomu minimální. S přírůstkem ohniska se barevná vada začíná čím dál více projevovat a na konci zoomu, tj. 270mm ohnisku, je již dost výrazná.
Vinětace
Jak je vidět na výše uvedených ukázkách, Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 VC vinětuje nejvíce na začátku a konci ohniska, tj. na 18mm a 270mm. Při plně otevřené cloně se vinětace vyskytuje v dost znatelné míře a je potřeba dost výrazně clonit, aby se zmírnila. Viděl jsem ale už mnoho objektivů, které vinětovaly daleko více. Takže vzhledem k tomu, že se jedná o objektiv s velkým rozsahem, je vinětace ještě vcelku v pořádku.
Diskuse
Další články z kategorie Recenze a testy
Všechny články kategorieRecenze Fujifilm GFX 50s: postřehy z praxe
Fujifilm GFX 50s je digitální středoformát od Fujifilmu, který na trhu už nějaký ten pátek je. I přesto si ale zachovává výrazné…
8.9.2020
Fujifilm 35mm f/1.4 R - recenze
Téměř před rokem jsem od své milované rodiny dostal darem k dokončení doktorského studia snad nejklasičtější objektiv od…
11.1.2020
Rode Stereo VideoMic X - recenze
Rode Stereo VideoMic X představuje pár kondenzorových mikrofonů v konfiguraci XY. Jedná se o profesionální řadu od australské…
4.1.2020
Lucerna - nejlepší přítel fotografa hor
Chtěli jste večerní nebo dokonce noční fotografie hor oživit o lidský element, ale lidská postava nebyla v noční scenérii téměř…
13.5.2019
Recenze ND filtrů VFFOTO
Cestou na Faerské ostrovy jsem si do batohu sbalil několik šedých filtrů od VFFOTO. Konkrétně se jednalo o ND64x Gold series,…
10.12.2018
Recenze fotobatohu MANFROTTO Windsor
V následujícím krátkém článku vám shrnu dojmy z aktivního používání batohu na Faerských ostrovech.
25.8.2018
Oblíbené články
Kategorie článků
Pište vlastní články
Vyznáte se ve fotografii? Máte ostatním co říci? Pomáhejte nám vytvářet zajímavý obsah Fotorádce.